Man eller mus?

image12


Vad betyder det att vara en man ?

Är man då pryd och galant eller är det när man om motorer kan?


Ska man ha långt hår eller ska man ha kort?

Ska man blicka frammåt eller ska man titta bort?


Ska man ha den lena eller den riviga rösten?

Ska man gilla rumpan eller ska man gilla brösten?


Ska man vara hårig eller ska man vara kal?

Ska man bli frågad eller bjuda ut på bal?


Ska man vara tapper och lite stygg,

Eller lite blyg och kännas trygg?


Ska man vara rik och ödsla pengar,

Eller ska ska man kunna vad som händer i sängar?


Ska man ha den enorma storleken,

Eller bara vara med väldigt länge i leken?


Ska man klä sig i kostym eller läder?

Vänta nu, ska man egentligen bry sig om kläder?


Ska man vara stöttande, omtänksam och rar

Eller ska man vara hård och kall som en barbar?


Frågorna kan gå flera rader till

Men det vet jag att läsaren inte gärna vill


Det sägs att kvinnan skall vara pilsk men rar

Vild i sängen , annars underbar


De har det tungt det ska man inte gömma

Men att vi finns och vi tänker , är ej heller att förglömma.



Kommentarer
Postat av: Andreas

Stor penis = man. Liten penis = inte så värst manligt.

2008-05-07 @ 14:12:48
Postat av: Marredjan

liten penis slak men gigantisk senare = iranier
stor penis slak och "blir den inte större" = svenne

2008-05-07 @ 18:08:12
Postat av: Favelito

Som lovat så var det det första jag gjorde, ok jag ljuger facebook var det första, att titta till din blogg. Och min kommentar till denna å så underbara dikt och främst män och en rad eller två om kvinnor är: HAHAHAHAHAHAHAHAHA livet vore mkt tråkigare om Reza inte fanns!!! Jag skratta mer och mer för varje vers jag läste!
Du är bäst!!!

2008-05-07 @ 18:30:42
Postat av: Lottie

Att vara man kanske just är att vara den man är. Våga vara den man är, oavsett om detta innebär att avvika från normens definition av man. Att ifrågasätta manligthet, som nu i ditt fall, kan alltså vara ett tecken på manlighet. Annars går jag väl efter den vanliga definitionen: hår på bröstet, ta det som en pik eller inte...;) Hahaha..

2008-05-08 @ 00:32:54
URL: http://lottiestankar.blogg.se
Postat av: Doctor Darre

Jag håller fullständigt med föregående talare, nämligen Marredjan. Så många gånger som jag har blivit ratad av killarna på bastu och veckan efter nedslagen av samma killar. Systrarna deras var inte diskreta. De kunde inte hålla käften helt enkelt.

Gå på en matchmaking-websida och kolla vilka jävla fastspikade och färdigmålade ramar finns för oss "MÄN" och "KVINNOR". Vem bestämmer över mina definitioner?

2008-05-08 @ 00:52:32
Postat av: Doctor Darre

den enorma talang för poesi är väldigt ovanligt i vår släkt. Det blir ett DNA-tst direkt när du kommer hem.
Jag bokar en tid....

2008-05-08 @ 00:54:39
Postat av: Doctor Darre

vara hård och kall som en barbar..

Enklare att vara det och mer omtyckt av motsatta könet.

2008-05-08 @ 00:56:32
Postat av: Lottie

Dags att uppdatera lite? Jag vill höra lite om embryologi ;)

2008-05-21 @ 00:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0